Opinie & Commentaar
BNNVARA

De vage lijn tussen commercie en journalistiek

foto: ANPfoto: ANP
  1. Nieuwschevron right
  2. De vage lijn tussen commercie en journalistiek

Onafhankelijkheid is Het Parool. Maar is Het Parool ook onafhankelijk? Dat vraagt druktemaker Arthur Umbgrove zich af in De Nieuws BV. "Met de komst van internet is de scheidslijn tussen commercie en journalistiek, tussen echt nieuws en fake nieuws steeds vager geworden."

Video niet beschikbaar

Afgelopen zaterdag zat er bij Het Parool een extra bijlage van acht pagina's over de musical Was getekend over het leven van Annie M.G. Schmidt. Het werd Arthur Umbgrove niet duidelijk of het een advertentiebijlage of een journalistiek bijdrage was: "Ik kan niet anders dan concluderen dat Het Parool een lucratieve deal heeft gesloten met Albert Verlinde. Daar is op zich helemaal niks mis mee, maar dan moet je het er wel bij vermelden."

"Gelukkig heb je nog steeds een paar serieuze kranten die wel onafhankelijk proberen te zijn." Arthur weet anders nog wel een paar theatermakers en schrijvers die dolblij zouden zijn met een paar kolommen in een krant.

Elke dag in De Nieuws BV geeft een druktemaker zijn mening over een bepaald onderwerp. Van onderwijs tot politiek, van zorg tot milieu en bovenal immer actuele zaken: niets blijft onbesproken.

Druktemaker Arthur Umbgrove - Het Parool

Meer van De Nieuws BV?

Volg ons op Facebook en Twitter voor een dagelijkse dosis druktemaker.

Ster advertentie
Ster advertentie