appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
Afbeelding

maandag 9 december

Het is goed dat scholen meer vrijheid krijgen om zelf hun lesprogramma in te vullen

X

Om een beter beeld te krijgen van onze stemmers, willen we graag het onderstaande van u weten. Dit is volledig anoniem en niet verplicht.

Ik stem als:

Stem

Minister Slob van onderwijs wil scholen meer vrijheid geven om het onderwijs naar eigen inzicht te vullen. Behalve verplichte aandacht voor bijvoorbeeld rekenen en taal, mogen scholen zo'n 30% van de onderwijstijd naar eigen inzicht invullen.

Dat staat in de kabinetsreactie die minister Slob vandaag naar de Tweede Kamer stuurt. Scholen kunnen zo bijvoorbeeld meer aandacht besteden aan lezen als dit volgens hen nodig is, aldus Slob.

Maar betekent meer ruimte ook een stap vooruit voor het onderwijs? Verlies je juist niet meer grip op de kwaliteit van het onderwijs? En wordt de druk dan niet nog groter omdat het onderwijs zelf deze ruimte moet gaan opvullen? Wat denkt u?

Telefonisch reageren kan tot 10.00 uur! Wil je verder praten over deze stelling? Meld je dan hier aan voor onze community en deel je kennis en ervaringen met ons!

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1