appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
STER Advertentie

'SBS6 is één groot kopieerapparaat'

ANP
vrijdag 15 november 2019 | BNNVARA | Redactie De Nieuws BV Twitter

John de Mol zei in 2016 dat hij zich meer wilde toeleggen op het ontwikkelen van nieuwe programma's. Maar SBS-formats Cash or Trash, Flirty Dancing en Dennis en de Vrije Geesten lijken wel heel veel op bestaande ideeën. Volgens druktemaker Kees van Amstel kopieert John de Mol andermans succes, zo vertelt hij in De Nieuws BV. 

Druktemaker Kees van Amstel - John de Mol

"John de Mol heeft SBS6 opgekocht, want dat is een mooie speeltuin voor nieuwe wereldwijde televisieconcepten, heel slim idee, zo bouw je successen", vertelt Van Amstel. "Tot zover even de complimenten, want wat ik niet snap: je bent financieel binnen, dus dan ben je helemaal vrij om je speeltuin voor nieuwe experimenten te gebruiken, en dan?"

Één groot kopieerapparaat 

"Dan blijkt die creatieve speeltuin SBS6, die zogenaamd vol nieuwe ideeën zit, één groot kopieerapparaat", vertelt Van Amstel. "Waarom ga je in je mooie juwelierszaak nep-Rolexen verkopen? Het is gewoon keihard andermans succes kopiëren als een Chinese fabrikant." 

Druktemaker Kees van Amstel - John de Mol

Meer van De Nieuws BV?

Volg ons op InstagramFacebook en Twitter.

Correctie melden

STER Advertentie
Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1