Binnenland
'Ik werd depressief van het klimaat'
- Nieuws
- 'Ik werd depressief van het klimaat'
Veel mensen maken zich zorgen over het klimaat, maar bij sommige mensen gaat het zó ver dat ze psychisch in de knoop raken. Gevoelens van verdriet en boosheid worden hen te veel en in sommige gevallen moet er zelfs een psycholoog aan te pas komen om deze "klimaatdepressie" te verwerken.
Dit geldt ook voor Anouk Kragtwijk. Ze vertelt in Dit is de Zondag dat het haar afgelopen zomer te veel werd. "Mijn tuin verdorde en het gras werd geel. Ik heb altijd de hoop gehad dat we de opwarming van de aarde nog tegen kon houden, maar in die lange hete zomer knapte er iets in mij."
Luister hier de hele uitzending terug:
Dit is de Zondag met Anouk Kragtwijk, Ramon Müller en Adriënne Simons
Advertentie via ster.nl
Advertentie via ster.nl
Gerelateerd

Villa VdBMAX
Steeds meer senioren gebruiken AI: hoe voorkom je misleiding?
Het MisdaadbureauPowNed
Gestalkt worden door je fan: 'Ik kom er nooit meer vanaf'
Langs de Lijn En OmstrekenEO/NOS
Ahoy stroomt vol voor 50e editie van de EO Jongerendag: 'De kern is al 50 jaar hetzelfde'
Villa VdBMAX
Je huisdier als 'familielid'? 'Dat idee is pas een paar decennia oud'