Naar homepage
Podcast

Achter de Klacht

  1. Podcastschevron right
  2. Achter de Klacht

De podcast van de journalistiek ombudsman voor de publieke omroepen. Met daarin journalistiek ethische dilemma's, discussies over actuele journalistieke vragen, toelichting op klachten en meer.

Fout gemaakt in een artikel of uitzending? Dan moet je die herstellen. Maar hoe doe je dat, netjes, duidelijk en voldoende? Twee redacties, ...

Veruit de meeste klachten of vragen die de ombudsman binnenkrijgt, gaan over de keuzes die programma's of nieuwsredacties maken. Waar schenk ...

De ombudsman krijgt allerlei vragen en klachten binnen over de journalistieke programma's van de publieke omroepen. Wat gebeurt ermee? We ne ...

Vertrouwen jongeren politiek nieuws? En hoe bepalen ze dat, met het hoofd of met de buik? Joëlle Swart en Marcel Broersma van de Rijksuniver ...

Of de ombudsman alsjeblieft een uitzending wil verbieden, of een gast kan weghouden uit een programma. Het publiek vraagt (of eist!) het, ma ...

Fout en slordig taalgebruik staat hoog in het lijstje ergernissen van het publiek. Dus ging de ombudsman met een lijstje voorbeelden op stap ...

Het is het belangrijkste gereedschap van de journalist: het interview. En het publiek víndt er iets van. Wat moet je kunnen, wat doe je niet ...

Het is druk bij de ombudsman, maar wat het publiek zoekt en vraagt, en waarover men klaagt, is anders dan anders. Want het zijn geen gewone ...