Podcast

Podcast De Dag: Wat de Facebook-boycot adverteerders oplevert

foto: EPAfoto: EPA
  1. Nieuwschevron right
  2. Podcast De Dag: Wat de Facebook-boycot adverteerders oplevert

De lijst met adverteerders die Facebook mijden wordt langer. In podcast De Dag de vraag: trekken zij zich echt allemaal terug om een maatschappelijk probleem aan te kaarten, of zit er meer achter?

#619 - Wat de Facebook-boycot adverteerders oplevert - De Dag

De lijst van bedrijven die tijdelijk stoppen met adverteren op Facebook en Instagram blijft groeien; inmiddels zijn het er al ruim vijfhonderd. Ze vinden dat Facebook te weinig doet om racisme en kwetsende of gevaarlijke teksten tegen te gaan. Klachten over Facebook zijn er al veel langer. Waarom bundelen adverteerders nu opeens de krachten? Wat levert het hen op om gezamenlijk de spierballen te laten zien?

Willemijn van Dolen, hoogleraar marketing aan de Universiteit van Amsterdam, vertelt in podcast De Dag dat er op de achtergrond van deze beweging verschillende ontwikkelingen gaande zijn. En Henriette van Swinderen, directeur bij de bond voor adverteerders, had deze week een eerste gesprek met Facebook om te zien hoe zaken in de toekomst beter geregeld kunnen worden.

Podcast De Dag

Elke werkdag staat er vanaf 12.00 uur een nieuwe podcast van De Dag klaar op je favoriete podcastplatform. Luisteren kan via de NPO Radio 1 website en app, Spotify, iTunes, Google Podcasts en Stitcher. Vergeet je niet te abonneren! Dan ontvang je dagelijks een melding wanneer een nieuwe aflevering van De Dag verschijnt.

Ster advertentie
Ster advertentie