appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
STER Advertentie

'Mijn brievenbus stond symbool voor de lauwe campagne, ik heb welgeteld één schamel foldertje in de bus gehad, nog bedankt SP'

ANP
vrijdag 24 mei 2019 | BNNVARA | Redactie De Nieuws BV Twitter

De verkiezingen beginnen voor politici drie maanden van te voren, voor de pers drie weken van te voren en voor de burger drie dagen van te voren. In De Nieuws BV zegt Kees van Amstel dat zelfs drie dagen voor sommige partijen nog te lang was. 

Druktemaker Kees van Amstel - Europese verkiezingen
 

Eén dag voor de verkiezingen ging Kees van Amstel op online onderzoek, hij begon op Facebook. ''Ik keek eerst bij het CDA, een dag vóór de verkiezingen, op Facebook. Instagram leek me te hip voor christenen. Helemaal niets, niets Europa, alleen een filmpje hoe Buma wil dat we elkaar weer gedag gaan zeggen. Nou dag Buma. Hij was al weg natuurlijk.'' 

Maar Kees keek nog even verder. ''De VVD had een Thierry Baudet-fetish, bijna Stockholmsyndroom. Elk campagnefilmpje was met Thierry en een gek muziekje. Maar dan, de absolute winnaar van de bombastische Facebook propaganda filmpjes voor deze Europese verkiezingen, de winnaar in de categorie Polariseren: het filmpje van Denk.''

Druktemaker Kees van Amstel - Europese verkiezingen

Meer van De Nieuws BV?

Volg ons op InstagramFacebook en Twitter.

Correctie melden

STER Advertentie
Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1