Binnenland
NOS

Serious Request haalt ruim 5 miljoen euro op

foto: ANPfoto: ANP
  1. Nieuwschevron right
  2. Serious Request haalt ruim 5 miljoen euro op

De jaarlijkse kerstactie van 3FM, Serious Request, heeft dit jaar bij het sluiten van het Glazen Huis in Apeldoorn 5,02 miljoen euro opgebracht. Dat bedrag kan nog hoger worden, omdat sommige inzamelingsacties nog doorlopen.

De opbrengst wordt dit jaar via het Rode Kruis besteed aan het opsporen van vermiste kinderen. Vorig jaar stond het Glazen Huis in Breda en ging de opbrengst naar het terugdringen van sterfte door longontsteking. De deejays haalden toen in het huis 8,7 miljoen op, een bedrag dat in de maanden erna nog groeide met een kleine 500.000 euro.

Het record stamt uit 2012, toen in Enschede voor het terugdringen van babysterfte 13,8 miljoen euro werd opgehaald.

Jurre Bosman, chef NPO Radio: '5 miljoen is nog steeds heel veel'

Na afloop ging Jurre Bosman, de chef van NPO Radio, kort in op de groeiende kritiek op Serious Request, dat toe zou zijn aan vernieuwing, een andere formule of een aansprekend doel dichter bij huis. Zo'n ander doel sluit hij niet uit. "Maar daar zijn we nu nog niet mee bezig. We genieten eerst van de slotavond hier in Apeldoorn."

Ster advertentie
Ster advertentie