appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
Afbeelding

maandag 4 januari

Verkeersveiligheid moet hoger op de agenda komen

X

Om een beter beeld te krijgen van onze stemmers, willen we graag het onderstaande van u weten. Dit is volledig anoniem en niet verplicht.

Ik stem als:

Stem
X

Voltooi onderstaande controle om je stem te bevestigen:

Door corona is het rustiger op de weg, maar dat is niet te zien in het aantal dodelijke verkeersslachtoffers. Exacte cijfers zijn er nog niet, maar volgens een schatting van de Telegraaf zijn het er 680, bijna twintig meer dan in 2019.

Toenmalig verkeersminister Eurlings zei in 2008 dat het aantal verkeersslachtoffers onder de 500 per jaar moest komen en dat het doel was om onder de 10.000 gewonden te komen, maar dat halen we bij lange na niet.

Slimme camera’s, een appverbod achter het stuur, een maximumsnelheid van 100 km per uur, allemaal maatregelen die niet blijkbaar een beperkt effect hebben.

In december werd er 165 miljoen euro extra vrijgemaakt voor verkeersveiligheid, maar is dat genoeg? Wat kom jij tegen op de weg? Of heb je ideeën hoe we het verkeer in Nederland veiliger kunnen maken? Laat het ons weten!

Telefonisch reageren kan tot 10.00 uur! Wil je verder praten over deze stelling? Meld je dan hier aan voor onze community en deel je kennis en ervaringen met ons! 

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1