appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
Nu: Kwesties
Afbeelding

dinsdag 30 juni

Er moet een spitsheffing komen om files tegen te gaan

X

Om een beter beeld te krijgen van onze stemmers, willen we graag het onderstaande van u weten. Dit is volledig anoniem en niet verplicht.

Ik stem als:

Stem
X

Voltooi onderstaande controle om je stem te bevestigen:

Na weken van rust op de snelwegen, door het uitbreken van het coronavirus, neemt de drukte op de weg weer langzaam toe.

Om de wegen ook in de toekomst begaanbaar te houden, komt het Centraal Planbureau (CPB) en het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) vandaag met een nieuw onderzoek. Zij pleiten ervoor om de drukte in de spits tegen te gaan door het invoeren van een spitsheffing. Door een heffing wordt reizen per auto duurder en dus nadeliger voor de forens en de werkgever.
 
Maar is dit middel dé manier om de drukte in de spits tegen te gaan? Het is niet altijd een keuze om tijdens de spits te reizen. En de vraag is of het openbaar vervoer wel klaar is voor een grote toestroom van reizigers. 

Moeten we, met het oog op de toekomst, drastische maatregelen nemen om te zorgen dat Nederland tijdens de spits niet dichtslibt of is deze extra belasting voor de automobilist niet terecht?

Telefonisch reageren kan tot 10.00 uur! Wil je verder praten over deze stelling? Meld je dan hier aan voor onze community en deel je kennis en ervaringen met ons!

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1