appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
Nu: Bureau Buitenland
Afbeelding

vrijdag 26 juni

De miljardensteun voor KLM is volkomen terecht

X

Om een beter beeld te krijgen van onze stemmers, willen we graag het onderstaande van u weten. Dit is volledig anoniem en niet verplicht.

Ik stem als:

Stem
X

Voltooi onderstaande controle om je stem te bevestigen:

KLM krijgt een steunpakket van 3,4 miljard euro om door de coronacrisis heen te komen.  

Volgens het kabinet is KLM van vitaal belang voor de Nederlandse economie, die open is en op export gericht. Ook omdat luchthaven Schiphol zou omvallen zonder KLM, en daar in totaal 114.000 banen mee gemoeid zijn. Daarnaast zijn de gevolgen van de coronacrisis voor KLM groter dan voor andere bedrijven en sectoren. Een toezichthouder moet toezien dat het Nederlandse steunpakket alleen naar KLM gaat, en niet naar Air France-KLM. 

Aan de andere kant maakt KLM al gebruik van overheidssteun middels de now-regeling, stellen economen dat die die banen ook op andere plekken gecreerd kunnen worden, en is KLM niet het enige bedrijf dat hard is getroffen door de crisis.  

Is het onterecht dat er zo veel belastinggeld naar de luchtvaartmaatschappij gaat? Of moet KLM inderdaad deze steun ontvangen door de plek die het inneemt in de economie? 

Telefonisch reageren kan tot 10.00 uur! Wil je verder praten over deze stelling? Meld je dan hier aan voor onze community en deel je kennis en ervaringen met ons!

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1