appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
Nu: Focus Extra
Afbeelding

woensdag 15 januari

Het is goed als de groei van Schiphol en de opening van Lelystad worden uitgesteld

X

Om een beter beeld te krijgen van onze stemmers, willen we graag het onderstaande van u weten. Dit is volledig anoniem en niet verplicht.

Ik stem als:

Stem
X

Voltooi onderstaande controle om je stem te bevestigen:

Remkes is duidelijk: De luchtvaartsector mag alleen groeien als ze iets doet aan de stikstofuitstoot. Want die is volgens Remkes toch groter dan waar tot nu toe rekening mee werd gehouden. En vliegveld Lelystad mag ook niet open zolang de uitstoot niet verminderd wordt.  

Maar ondertussen zijn wij meer verre reizen gaan maken: het aantal nam het afgelopen jaar met drie procent toe. Wij lijken ons weinig aan te trekken van de stikstofproblemen en dus zal de industrie maatregelen moeten nemen ook al zijn die maar voor 1 procent verantwoordelijk voor de totale stikstofuitstoot.  

Schiphol vindt het een werkbaar advies en een duidelijke opdracht. Op het vliegveld zou elektrisch taxiën een oplossing kunnen zijn, ook meer glijvluchten kan de uitstoot terugdringen.  

Maar hebben wij zelf niet ook een verantwoordelijkheid door minder te gaan vliegen en zou een maatregel ook mogen zijn dat de tickets duurder worden?

Telefonisch reageren kan tot 10.00 uur! Wil je verder praten over deze stelling? Meld je dan hier aan voor onze community en deel je kennis en ervaringen met ons!

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1