appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
Afbeelding

maandag 25 november

Kinderen moeten beter beschermd worden tegen reclame

X

Om een beter beeld te krijgen van onze stemmers, willen we graag het onderstaande van u weten. Dit is volledig anoniem en niet verplicht.

Ik stem als:

Stem

Het CDA wil kinderen beter beschermen tegen reclame en sponsoring op tv, YouTube en sociale media. Kinderen worden nu behandeld als ‘mini-consumenten’ en worden zo op gewiekste wijze beïnvloed, aldus het CDA. 

Uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam en de Radboud Universiteit blijkt dat met name jonge kinderen moeite hebben met het herkennen van reclame in video’s. In die zin kunnen zij dus niet goed het onderscheid maken. 
 
Maar is het terecht dat de overheid zich gaat bemoeien met reclame voor kinderen? Is dat niet betutteling van de bovenste plank? En is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van ouders om te bepalen wat kinderen wel of niet mogen zien? Hoe gaat u daarmee om?

Telefonisch reageren kan tot 10.00 uur! Wil je verder praten over deze stelling? Meld je dan hier aan voor onze community en deel je kennis en ervaringen met ons!

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1