appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume

donderdag 11 juli

We verwachten te veel van de overheid

X

Om een beter beeld te krijgen van onze stemmers, willen we graag het onderstaande van u weten. Dit is volledig anoniem en niet verplicht.

Ik stem als:

Stem

De service van de overheid moet flink verbeteren. Overheidsinstanties als de Belastingdienst, het UWV en het CBR moeten beter en eenvoudiger communiceren. Dat is uitkomst van een onderzoek in opdracht van de Nationale Ombudsman naar de relatie tussen burger en overheid.  

Burgers willen vooral dat hun contact met de overheid eenvoudig en begrijpelijk is. Het liefst willen ze één loket waar ze terecht kunnen. Ook verwachten ze van ambtenaren dat ze kennis van zaken hebben en burgers serieus nemen.

Er is al jaren kritiek op het functioneren van instanties, en pogingen om de burgers tegemoet te komen lopen vaak op niets uit. Is een betere functionerende overheid haalbaar? Of moeten we accepteren dat de burger nou eenmaal geen koning is?

Telefonisch reageren kan tot 10.00 uur! Wil je verder praten over deze stelling? Meld je dan hier aan voor onze community en deel je kennis en ervaringen met ons!

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1