appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume

vrijdag 5 april

We moeten opkomen voor de Nederlandse winkel

X

Om een beter beeld te krijgen van onze stemmers, willen we graag het onderstaande van u weten. Dit is volledig anoniem en niet verplicht.

Ik stem als:

Stem

De laatste maanden vallen retailers bij bosjes en verdwijnen ze uit het straatbeeld. De gouden tijden van de Sissy Boy, Intertoys, Coolcat zijn voorbij; budgetketen De Op=Op Voordeelshop lijkt voorlopig gered, zij heeft met een koper een akkoord over een doorstart bereikt.

Tegelijkertijd waren er vorig jaar zo’n 5 miljoen Nederlandse consumenten die in het buitenland online bestellingen deden. Dat is een stijging van 32 procent ten opzichte van het jaar ervoor en zo wordt het nog stiller op straat.

Zijn de winkeliers die in de problemen zitten gewoon veel te laat met innovatie en vernieuwing? Of moeten we onze winkels veel meer koesteren voordat ze allemaal uit het stadsbeeld verdwijnen?

Telefonisch reageren kan tot 10.00 uur! Wil je verder praten over deze stelling? Meld je dan hier aan voor onze community en deel je kennis en ervaringen met ons!

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1