appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
Afspeellijst Je afspeellijst is leeg
Meer NPO

dinsdag 30 oktober

We moeten ons maar neerleggen bij nog meer files

X

Om een beter beeld te krijgen van onze stemmers, willen we graag het onderstaande van u weten. Dit is volledig anoniem en niet verplicht.

Ik stem als:

Stem

Bijna duizend kilometer file telt de ochtendspits vandaag. En de komende jaren gaan we nóg meer in de file staan. Zelfs als de duizend extra kilometers snelwegrijstrook die zullen worden aangelegd er in 2030 liggen, nemen de files toe.

Ten opzichte van nu verliezen we in 2023 35 procent meer tijd omdat we in de file zullen staan. Dat blijkt uit het rapport van Kennisinstituut voor Mobiliteit dat verkeersminister Cora van Nieuwenhuizen naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Spitsstroken, rekeningrijden, carpoolen, het mag allemaal niet baten. Ook oplossingen die niets met infrastructuur zelf te maken hebben, zoals flexwerken, thuiswerken en spitsmijden werpen nog onvoldoende haar vruchten af.

Moeten we toch blijven zoeken naar het ei van Columbus? Of moeten we de toename van het aantal files maar als een vaststaand gegeven zien waar we gewoon aan moeten wennen?

Verlies je zelf uren in de file? Of heb je voor jezelf al een oplossing gevonden? Meld je aan voor onze community en deel je kennis en ervaringen met ons!

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1