Het Mediaforum
KRO-NCRV

Zoë Papaikonomou: “Ik mis de gewone Nederlanders soms een beetje op televisie”

  1. Podcastschevron right
  2. Het Mediaforumchevron right
  3. Zoë Papaikonomou: “Ik mis de gewone Nederlanders soms een beetje op televisie”

ma 22 februari 2021

Aan tafel zitten Jan Slagter, Zoë Papaikonomou en Spraakmaker Gerdi Verbeet.

Het mediamoment van Papaikonomou gaat over Hunted VIPS. Vanavond is de finale, ze kijkt er naar uit. Maar ze zou het niet erg vinden als het volgende seizoen weer met “gewone Nederlanders” is, in plaats van bekende Nederlanders. Hoe kijkt Jan Slagter hier naar? En is het bij Heel Holland Bakt bijvoorbeeld een bewuste keuze om niet met bekende Nederlanders te werken?

Het mediamoment van Slagter gaat over een fragment uit Matthijs Gaat Door. Daarin zong André van Duin, met Danny Vera een lied voor zijn overleden echtgenoot Martin. Het raakte Slagter.

De verkiezingen komen steeds dichter bij en dat is ook in de media te merken. Dit weekend leek het wel alsof met name één bepaalde doelgroep werd bediend: de jongeren. De NTR kwam op NPO3 met de verkiezingsquiz Kiespijn, met o.a. presentator Diederik Ebbinge en panelleden Rutger Castricum en Hanneke Groenteman. Gijs Rademakers doet de duiding bij de cijfers. De laatste vier zondagen voor de verkiezingen moet dit programma de ‘zoekende kijker en zwevende kiezer langs de afgronden van het politieke landschap’ loodsen. Wat vinden onze mediakenners er van? Slagter: “Het zat goed in elkaar en was best wel grappig”. Op het YouTubekanaal van NOSop3 zijn lijsttrekkers te gast. Zij krijgen vragen van jongeren in de zaal en via de commentaren onder de live YouTube-uitzending. Is dit een goede manier om jongeren te bereiken? Moeten we de ouderen ook niet vergeten?

We besluiten het Mediaforum met het Taalteam met Frank van Pamelen.