Argos
HUMANVPRO

Medialogica, een debat

  1. Podcastschevron right
  2. Argoschevron right
  3. Medialogica, een debat

za 17 november 2012

Het beeld dat de media van de werkelijkheid toont, kan soms een nieuwe werkelijkheid worden. Dat heet met een duur woord medialogica en wie goed kijkt ziet dat mechanisme vaak opduiken. Soms onbewust, maar ook wel bewust wordt er een loopje genomen met de feiten. Dat toonde de Argos-tv serie afgelopen najaar aan , aan de hand van zes cases. Medialogica is zo oud als de journalistiek zelf, maar lijkt toe te nemen. Hoe komt dat en is het gevaarlijk? Aan de hand van oude en nieuwe voorbeelden een debat in Argos, met Marc Josten, eindredacteur ArgosTV-Medialogica, Pieter Klein, adjunct-hoofdredacteur RTLNieuws, Ad van Liempt, ‘nestor’ van de onderzoeksjournalistiek en Sjoerd de Jong, Ombudsman van NRC-Handelsblad. Presentatie: Max van Weezel.