Argos
HUMANVPRO

Nieuwe media en de journalistieke boodschap

  1. Podcastschevron right
  2. Argoschevron right
  3. Nieuwe media en de journalistieke boodschap

za 22 oktober 2016

Hoe veranderen nieuwe media de journalistieke boodschap? Die vraag stelde journalist Pieter van den Blink zich in zijn essay ‘The medium kills the message’. Het essay werd afgelopen donderdag gepresenteerd in Groningen.Vertwittert het maatschappelijke debat? Zorgt Facebook ervoor dat je alleen nog maar leest wat aansluit bij je mening en die van je vrienden? Kapen vloggers de aandacht van de jongeren? Wie is er nog journalist? En wat betekent dat, journalist? Wat betekent het voor de rol van de oude media?Een debat met Pieter van den Blink, journalist, hij werkte als correspondent in Parijs en was verbonden aan dagblad Trouw. Hij werd later adjunct-hoofdredacteur van Vrij Nederland. Nu is hij verbonden aan 360 Magazine, Mirjam Prenger, historica, media-onderzoeker en coördinator van de master Journalistiek en media aan de Universiteit van Amsterdam en Klaske Tameling, onderzoeker van Crossmediale Kwaliteitsjournalistiek aan de Hogeschool Utrecht en adviseur van andere media.