Stand.nl
Stand.nl: 'Het is goed dat er meer aandacht is voor ADHD'
- Nieuws
- Stand.nl: 'Het is goed dat er meer aandacht is voor ADHD'
Steeds meer Nederlanders krijgen medicatie om hun ADHD onder controle te krijgen. De laatste 17 jaar is het gebruik verviervoudigd. Ook wordt er bij vrouwen meer gediagnosticeerd. Waar het beeld vroeger vooral drukke jongetjes betrof, maken meisjes en vrouwen een inhaalslag als het gaat om het krijgen van een ADHD-diagnose.
Wat vind jij? Herken jij je in de symptomen van snel afgeleid zijn en rusteloosheid? Heb je de diagnose gekregen en slik je daarvoor medicatie? Misschien helpt ADHD je juist in je werk? Of ben je docent en zie je dat veel kinderen last hebben soortgelijke symptomen? Of ben je juist van mening dat we teveel labels plakken op gemoedstoestanden? We zijn benieuwd naar jouw ervaring.
Advertentie via ster.nl
Advertentie via ster.nl
Gerelateerd

SpraakmakersKRO-NCRV
Kan de bouw van meer ouderenwoningen helpen de wooncrisis op te lossen? 'We doen veel te weinig'
SpraakmakersKRO-NCRV
Steeds meer airco's in Nederland: 'Hittestress is een niet te ontkennen probleem'
SpraakmakersKRO-NCRV
Hoe geven mensen hun vakantiegeld uit? 'Zet het gelijk apart, zou de eerste tip zijn'
SpraakmakersKRO-NCRV
Inclusief onderwijs een 'te complex' streven? 'Hoe ingewikkelder de groep, hoe meer aanpassingen nodig zijn'