Stand.nl
KRO-NCRV

Stand.nl: 'Internetbankieren is te ingewikkeld'

foto: ANPfoto: ANP
  1. Nieuwschevron right
  2. Stand.nl: 'Internetbankieren is te ingewikkeld'

Meer dan twee miljoen volwassen Nederlanders hebben moeite met de digitale bankzaken. Ruim één op de zes mensen heeft hierbij hulp nodig, meldt De Nederlandse Bank in een rapport. Het is een grote en diverse groep die moeite heeft met de online bankzaken.

Ouderen, laagopgeleiden en lichamelijk beperkten ervaren sneller problemen. Volgens De Nederlandse Bank hebben zo’n 400 duizend 18-plussers de bankzaken volledig uit handen gegeven. Hieruit volgt vaak een gevoel van woede en schaamte.

Daarom praat ik vandaag over de stelling: 'Internetbankieren is te ingewikkeld'

Heb je zelf moeite met internetbankieren of andere digitale zaken? Is het te ingewikkeld geworden? Of help je anderen met de online bankzaken? En: wat zou er beter kunnen?

Telefonisch reageren kan tot 10:00 uur via 0800 - 1101. Stemmen kan tot 11:30 uur. Wil je verder praten over deze stelling? Dat kan in de Spraakmakers Community. Nog geen lid? Meld je hier aan. Doe mee en deel je kennis en ervaring met ons. Reacties kunnen worden meegenomen in de uitzending.

De uitslag van de stelling is niet representatief. Deze kan niet worden veralgemeniseerd naar de rest van de Nederlandse bevolking.

Ster advertentie
Ster advertentie