Binnenland
'Het gaat steeds beter met kinderrechten, maar het kan nog beter'
- Nieuws
- 'Het gaat steeds beter met kinderrechten, maar het kan nog beter'
[NOS] Hoe gaat het met de kinderrechten in Nederland? Unicef en Defence for Children maken jaarlijks de balans op. Vandaag is dat voor de tiende keer.
Suzanne Laszlo is directeur van Unicef Nederland en vertelt dat het steeds beter gaat. Toch zijn er nog steeds zorgpunten. Dat gaat bijvoorbeeld over migrantenkinderen, vertelt ze in het NOS Radio 1 Journaal.
"Maar het steeds afscheid nemen is absoluut niet goed voor kinderen. Dat moet echt stoppen."
We zouden heel graag willen dat er veel aandacht is voor kinderen en echt naar kinderen geluisterd wordt. Zij gaan in de toekomst alle gevolgen van de formatie merken.
Advertentie via ster.nl
Advertentie via ster.nl
Gerelateerd

De TaalstaatKRO-NCRV
Geldt in Nederland nog te vaak het 'postcoderecht'?
Dit is de DagEO
IC-baas Armand Girbes stopt en waarschuwt voor 'halve ziekenhuizen' door specialisatie
SpraakmakersKRO-NCRV
Wat betekent het zo goed als gratis maken van de kinderopvang voor de personeelstekorten?
Villa VdBMAX
Brood, kaas en karnemelk: de stand van de Nederlandse lunchcultuur