Binnenland
'Het gaat steeds beter met kinderrechten, maar het kan nog beter'
- Nieuws
- 'Het gaat steeds beter met kinderrechten, maar het kan nog beter'
[NOS] Hoe gaat het met de kinderrechten in Nederland? Unicef en Defence for Children maken jaarlijks de balans op. Vandaag is dat voor de tiende keer.
Suzanne Laszlo is directeur van Unicef Nederland en vertelt dat het steeds beter gaat. Toch zijn er nog steeds zorgpunten. Dat gaat bijvoorbeeld over migrantenkinderen, vertelt ze in het NOS Radio 1 Journaal.
"Maar het steeds afscheid nemen is absoluut niet goed voor kinderen. Dat moet echt stoppen."
We zouden heel graag willen dat er veel aandacht is voor kinderen en echt naar kinderen geluisterd wordt. Zij gaan in de toekomst alle gevolgen van de formatie merken.
Advertentie via ster.nl
Advertentie via ster.nl
Gerelateerd

Sven op 1WNL
ProRail-directeur kritisch op kabinet: 'Niets binnengekomen van 600 miljoen voor spoorverbetering'
Villa VdBMAX
Gorilla Bokito ontsnapte 19 jaar geleden in Blijdorp, ooggetuige Arvid Hendriks stond oog in oog met hem
NOS Met het Oog op MorgenNOS
Robert van de Griend en Anneke Stoffelen winnen Brusseprijs voor beste journalistieke boek
NOS Met het Oog op MorgenNOS
Nynke Heeg kwam vast te zitten op het wad bij Ameland: 'Dit was heel intens'