Fragment

Het mediaforum met Wouter de Winther en Serge Vinkenvleugel

  1. Fragmentenchevron right
  2. Het mediaforum met Wouter de Winther en Serge Vinkenvleugel

Aan tafel zitten Wouter de Winther, Serge Vinkenvleugel en Spraakmaker is Tamar van Gelder.

Het mediamoment van Vinkenvleugel gaat over de aandacht voor de oliewinning in Drenthe. Want dat is volgens Vinkenvleugel best wel een grote kwestie, alleen is die ondergesneeuwd... Vinkenvleugel: “De kwestie is eigenlijk alleen onder de aandacht in Drenthe.” Is de oliewinning echt zo'n grote kwestie daar? Kan dit Groningse proporties aannemen?

Gisteren hadden we het met Jan Kees Emmer al even over de rechtszaak tegen Fox News die nu in Amerika loopt. Voor het mediamoment van De Winther viel hem iets anders op, namelijk over de baas van FOX Rupert Murdoch. De Winther: “Het is fijn dat we in Nederland redactiestatuten hebben.”

Verder in het mediaforum de kop van de Volkskrant van vanmorgen: 'Hugo de Jonge wilde dat VWS zijn corona-appjes geheim zou houden'. Het ministerie kwam daaraan tegemoet en hield de communicatie alsnog geheim. Is dat dan ook gelijk bewijs dat de overheid iets heel verkeerd doet - dat leggen we voor aan de tafel. De Winther: “De verwachtingen zijn te hoog gespannen.” Vinkenvleugel: “Cultuurverandering verandert niet op papier, maar die moet bij mensen in de hoofden zitten.” Wat doet dit met geloofwaardigheid van de beloofde cultuurverandering?

Campagneslogans: we zien ze de laatste weken overal langs de weg en in de straten. Zo is de campagneslogan van BBB 'Iedere dag BBBeter'. Wat maakt een slogan nou eigenlijk goed? En zeggen ze überhaupt iets? De Winther: “De slogans gaan steeds minder over inhoudelijke verandering, maar steeds meer over gevoel.” Wat is eigenlijk het effect van campagneslogans? Hoe belangrijk zijn die?

Video niet beschikbaar