Fragment

Het Mediaforum met Thomas Muntz en Elger van der Wel

  1. Fragmentenchevron right
  2. Het Mediaforum met Thomas Muntz en Elger van der Wel

Aan tafel Thomas Muntz, Elger van der Wel en Marleen Stikker. 

Voor het mediamoment van Van der Wel werpen we onze blik op ‘eenvoudige’ nieuwsberichten. Het zijn nieuwsberichten voor mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn. De NOS begon ermee, maar Nu.nl is er nu ook mee aan het experimenten. 

Muntz’s mediamoment gaat over de waarschuwing van de Autoriteit Persoonsgegeven. Het aannemen van een nieuwe anti-fraudewet door de Eerste Kamer zou kunnen leiden tot een potentiële nieuwe toeslagenaffaire. Muntz: ‘Je ziet in de media een enorme scherpte hierop.’ 

Verder gaat het over reclames. Want moet de STER-reclame uitzenden waarin abortus wordt ontmoedigd? Bij de reclamecodecommissie zijn meer dan 120 klachten binnengekomen de reclamespot in het kader van de ‘Week van het Leven’. Het blijkt een anti-abortuscampagne te zijn van een aantal pro life-organisaties, maar dat is niet duidelijk als je de spotjes hoort.