Fragment

Stelling: 'Het is logisch dat steeds meer mensen een airco nemen'

foto: ANPfoto: ANP
  1. Fragmentenchevron right
  2. Stelling: 'Het is logisch dat steeds meer mensen een airco nemen'

Het aantal woningen met een airco is flink gestegen de afgelopen jaren. Volgens het CBS stonden er vorig jaar 1,7 miljoen airco's in woningen. Tien jaar geleden waren dat er nog geen 63 duizend. Ook op universiteiten, gemeentehuizen en veestallen zijn fors meer airco's geïnstalleerd. Ze gaan als warme broodjes over de toonbank.

De temperaturen kunnen deze week oplopen tot 37 graden. Een beetje verkoeling kan daarom geen kwaad, maar tegelijkertijd zijn er critici die extra energieverbruik, overlast voor buren en het naar buiten pompen van warmte niet kunnen waarderen. Snap jij dat de airco een uitkomst biedt? Heb je er zelf onlangs eentje aangeschaft? Of vind je het maar onzin voor die paar hete weken in het jaar?

Video niet beschikbaar