Fragment

Bier en sigaretten steeds vaker via de supermarkt

  1. Fragmentenchevron right
  2. Bier en sigaretten steeds vaker via de supermarkt

De A-merken hebben een redelijk jaar achter de rug. De omzet van grote merken als Coca-Cola, Unox, Douwe Egberts en Grolsch steeg in de supermarkten met gemiddeld 1,7 procent. Dat is wel minder dan de groei van de totale supermarktomzet: 2,6 procent. Dat betekent dat huismerken in 2016 weer wat terrein hebben gewonnen. 

Opvallend is dat vooral sigarettenmerken als Marlboro, Camel, Lucky Strike en John Player Special forse plussen haalden, met uitschieters tot 43 procent. Ook de biermerken presteerden goed. De verkopen van Heineken, Amstel, Grolsch en Hertog Jan groeiden met tussen de 1 en 8 procent. 

Dit blijkt uit de A-merken Top 100, samengesteld door marktonderzoeker IRI en vanochtend gepubliceerd in Foodmagazine.