Fragment

Start nieuwe VVV-kaart verloopt stroef, vaak geweigerd

  1. Fragmentenchevron right
  2. Start nieuwe VVV-kaart verloopt stroef, vaak geweigerd

De start van de VVV-cadeaubon nieuwe stijl verloopt niet zo vlot. Wie blij is gemaakt met een plastic VVV-cadeaukaart kan in meerdere winkels en instellingen niet terecht. Winkeliers hebben soms de software van de kassa's niet aangepast of geen nieuwe scanner en dan kan er niet worden afgerekend. Ook willen sommige winkeliers niet meer meedoen met de nieuwe kaart.

Op 1 november heeft VVV Nederland de ouderwetse papieren cadeaubon vervangen door een plastic kaart, type bankpasje. Handig formaat en je hoeft niet het hele cadeaubedrag op te maken, want het tegoed blijft gewoon op de kaart staan. Winkels geven niet graag een groot verschil tussen aankoop en de bon contant terug.

Niet in te leveren

Maar een scala aan winkels, al dan niet van een keten, heeft soms zijn zaakjes niet op orde. Ze willen de plastic kaart wel, maar kunnen hem niet verrekenen. Van Douglas, Bruna en sportkleding- en schoenenwinkels, tot Nijhof woonwinkel, kookwinkels, Etos, Expert, Burgers' Zoo, Mediamarkt, Hudson's Bay en Kinepolis. Bij Kruidvat en BCC werkt de kaart weer wel.

Veel online-winkels hebben de kaart omarmd, maar grote webwinkels juist niet. Coolblue, Bijenkorf, Wehkamp en Zalando willen wel, maar kunnen het niet.