Fragment

'De Reclame Code Commissie moet reclames voor sites waarop je kunt vreemdgaan verbieden'

  1. Fragmentenchevron right
  2. 'De Reclame Code Commissie moet reclames voor sites waarop je kunt vreemdgaan verbieden'

Er hangt een reclameposter van de firma Second Love in een bushokje van de gemeente Bunschoten-Spakenburg, terwijl dat vanaf vorig jaar verboden was. Second Love is een datingsite om vreemd te gaan. De lokale SGP heeft de kwestie met andere partijen besproken en de posters zullen verwijderd worden. Vorig jaar moesten er ook al Second Love-posters uit bushokjes verdwijnen. Hoe het kan dat ze er nu weer inhangen blijft een raadsel.

Maar wat je ook vindt van Second Love, vreemdgaan via de beruchtste datingsite van Nederland blijkt voor sommige mensen toch een uitkomst. Want de pakkans is relatief klein. Je kan stiekem afspreken met een leuke man of vrouw die in hetzelfde schuitje zit. En je liefde hoeft er nooit achter te komen.

Er zijn vele verschillende meningen over deze site.  Moeten zij reclame mogen maken met dit soort overspel? Of gaat dit te ver, en moeten hier net zoals bij reclame voor sigaretten regels voor komen? Daarom legden wij de luisteraars de volgende stelling voor: De Reclame Code Commissie moet reclames voor sites waarop je kunt vreemdgaan verbieden, net zoals bij roken.