Fragment

Opvallende verkiezingsbeloftes deel 3: De marketingbeloftes

  1. Fragmentenchevron right
  2. Opvallende verkiezingsbeloftes deel 3: De marketingbeloftes

De verkiezingsprogramma's, het zijn hele boekwerken. Niet iedereen zit erop te wachten om die door te spitten. Maar wie dat wel leuk vinden zijn onze politiek redacteuren: Joost Bekendam en Anna Pleijsier. Voor jou zochten ze uit: wat zijn de meest opvallende, onhaalbare en bizarre verkiezingsbeloftes?

En vandaag, op de laatste dag dat je naar de stembus kan, brengen ze het laatste deel van een driedelige reeks. Joost en Anna nemen de Marketing-beloftes eens onder de loep. Want politieke ideeën moet je ook verkopen, en daar komt een heerlijk staaltje marketing bij kijken. We zijn die verkiezingsprogramma's doorgespit en hebben de drie mooiste pareltjes op een rijtje gezet.

Het eerste deel ging over de cadeautjes die partijen hun achterban beloven. In deel twee zijnde broze beloftes op een rijtje gezet: welke beloftes zijn eerder al onhaalbaar gebleken, maar staan toch in de verkiezingsprogramma's?