Fragment

Van Bruggen en Bakker ontleden verkiezingsspotjes

  1. Fragmentenchevron right
  2. Van Bruggen en Bakker ontleden verkiezingsspotjes

Nog één week kan de Haagse politiek genieten van relatieve rust en dan begint de lange eindsprint naar de verkiezingen op 15 maart. Dat betekent debatten, flyeren op de markt, selfies met kiezers en een eindeloze stroom verkiezingsspotjes. De eerste spotjes zijn alweer op buis gesignaleerd, voor de één is dat een reden om tot en met 15 maart geen tv meer te kijken, een ander laat zich misschien wel overhalen om toch in het stemhokje voor die ene partij te kiezen.


Over de eerste oogst campagnespotjes praat Eric Corton met: Erik van Bruggen van campagnebureau BKB en Bert Bakker, hij is als politicoloog verbonden aan de UvA. Aan de hand van twee schoolvoorbeelden (Wilders in 2010 en Obama in 2008) zetten zij op een rij aan welke voorwaarden een goede spot moet voldoen. Vervolgens ontleden Erik en Bert de nieuwste spotjes van de SP (klik hier) en het CDA (klik hier).