Cultuur & Media
KRO-NCRV

'Angela de Jong is een businessmodel'

foto: KRO-NCRVfoto: KRO-NCRV
  1. Nieuwschevron right
  2. 'Angela de Jong is een businessmodel'

Angela de Jong is niet weg te slaan uit de media. Ze wordt bewonderd én krijgt veel commentaar op haar mediaoptredens en werk als recensent. Paul Römer van Talpa: "Angela de Jong is gewoon een businessmodel. Zij is de vertegenwoordiger van het Algemeen Dagblad."

Volgens Römer is de televisiecarrière van De Jong gelanceerd door Algemeen Dagblad omdat ze een fijne uitstraling heeft en goed kan schrijven. "Ze is ook een Nederlandse moeke." Hij prijst haar duidelijke en toegankelijke manier van schrijven.

Media-obsessie

Journalist Gijs Groenteman is verbaasd over de obsessie die de media lijken te hebben met De Jong. Hij vraagt zich af of programma's haar nog zo vaak moeten uitnodigen, en of De Jong op haar beurt misschien terughoudender moet zijn om plaats te nemen in programma’s waar ze vervolgens over oordeelt in haar recensies.

Groenteman vraagt zich af wat De Jong zo populair maakt. Hij is het met NPO Radio 1-columnist Marcel van Roosmalen eens, dat het niet De Jong zelf is, maar het systeem om haar heen dat haar zo groot maakt. Toch denkt hij dat het sentiment gaat keren en men iets te veel Angela de Jong heeft gehad. "Zou de Angela de Jong-ballon iets te ver opgeblazen zijn en gaan knappen?"

Angela de Jong is morgen weer te gast in het Mediaforum van Spraakmakers samen met Nederlands Dagblad-hoofdredacteur Sjirk Kuijper.


Ster advertentie
Ster advertentie