appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
STER Advertentie

NRV, Social Deal en Kruidvat genomineerd voor Loden Radioleeuw

Radar
zaterdag 16 november 2019 | AVROTROS | Radar Radio Twitter

NRV, Social Deal en Kruidvat zijn dit jaar genomineerd voor de Loden Radioleeuw: de prijs voor de meest irritante radioreclame van het afgelopen jaar. Dat is bekend gemaakt in het programma Radar op NPO Radio 1. Luisteraars konden afgelopen jaar hun meest irritante radioreclame nomineren en dat werd vele honderden keren gedaan. 

NRV, Social Deal en Kruidvat genomineerd voor Loden Radioleeuw

Kruidvat

Opnieuw nomineerden de luisteraars de reclames van drogisterij Kruidvat. Met name de stem van actrice Hadewych Minis wordt door veel radioluisteraars als irritant gezien. "Overdreven, hard en schel geschreeuw, vreselijk. Doet pijn aan de oren", zegt Trudy. Anne zegt dat zij naar een andere zender zappt als het spotje op de radio komt. Volgens Henk is aan het spotje 'niet te ontsnappen'.

Social Deal

Een andere genomineerde is Social Deal. Via dit platform kunnen mensen uitjes boeken tegen hoge kortingen. "Geschreeuw, plat, walgelijk", zegt Mia erover. Henk vindt het krijsen in het spotje heel irritant. Jem reageert: "De volwassene wordt hinderlijk kinderlijk neergezet en er wordt irritant geschreeuwd."

NRV

De laatste genomineerde is reisorganisatie NRV. "Ongelooflijk irritante reclame, met een vrouw en man die niet naar elkaar schijnen te luisteren, waarin vliegreizen worden aangeprezen als waren het consumentenartikelen van een paar euro per stuk. "Een belediging voor mensen die zich dit niet kunnen veroorloven en denk vooral niet aan het milieu", zegt Piet. Ook Gerard vindt de reclame irritant: "Vooral die irritante herhalingen van NRV". Bart stoort zich daarnaast aan het aantal keren dat de spot wordt uitgezonden: "Het aantal reclameboodschappen van NRV lijkt net op hersenspoeling".

Stemmen kan tot 1 december

Het publiek bepaalt wie de Loden Radioleeuw 2019 gaat winnen. Daarvoor kan gestemd worden via deze website. Onder de mensen die stemmen verloot Radar een speciale houten bluetooth geluidsbox. Op 7 december wordt de Loden Radioleeuw uitgereikt.

NRV, Social Deal en Kruidvat genomineerd voor Loden Radioleeuw

Reageren?

Dat kan onder dit artikel op de website van Radar of plaats een reactie op de Facebookpagina van Radar. Dit artikel en meer consumentennieuws in je mailbox? Meld je dan aan voor de gratis nieuwsbrief van Radar.

Correctie melden

STER Advertentie
Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1