appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
STER Advertentie

Gedupeerden Travelbird: na tien maanden nog geen geld van SGR

ANP Foto
zaterdag 7 september 2019 | AVROTROS | Radar Radio Twitter

Klanten van de failliete reisorganisatie Travelbird wachten nog steeds op hun geld. Dat blijkt uit meerdere meldingen die binnenkwamen bij Radar. Travelbird ging in november 2018 failliet, maar klanten zouden via garantiefonds SGR hun geld terug kunnen krijgen. Toch wachten tal van klanten al maanden en laat SGR niks van zich horen.

Gedupeerden Travelbird: na tien maanden nog geen geld van SGR

Zo ook Tiemen Dinkeloo. Hij diende al in november 2018 een claim in. "Het gaat om een bedrag van bijna 300 euro. Het is niet heel hoog, maar het gaat me om het principe", zegt hij. Dinkeloo heeft al meerdere keren contact met SGR opgenomen, zowel telefonisch als per mail, maar zonder succes. "Ook heb ik al contact gehad met de AFM, ConsuWijzer en het Juridisch Loket, maar die zeggen allemaal dat ze niks kunnen doen."

Op 23 maart 2019 besteedde Radar aandacht aan de problemen bij de SGR. Directeur Erik Jan Reuver verwachtte toen dat binnen zes weken 98 procent van alle lopende claims afgehandeld zouden zijn. Ook ging hij onderzoeken of de klantenservice consumenten beter kan informeren en of de SGR vaker updates kan versturen.

 

Nu zegt de SGR-directeur dat inmiddels 33.000 van 36.000 claims zijn afgehandeld. De overige claims hoopt hij in de komende weken af te handelen. 'De reden dat deze klachten nog niet afgehandeld zijn is dat deze mensen vaak met een creditcard betaald hebben en wij eerst een bevestiging moeten hebben dat de creditcard niet al de schade vergoed heeft.' De directeur benadrukt dat de SGR alle claims worden uitbetaald als alle informatie maar compleet is.

Gedupeerden Travelbird: na tien maanden nog geen geld van SGR

Reageren?

Dat kan onder dit artikel op de website van Radar of plaats een reactie op de Facebookpagina van Radar. Dit artikel en meer consumentennieuws in je mailbox? Meld je dan aan voor de gratis nieuwsbrief van Radar.

Correctie melden

STER Advertentie
Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1