Geld of je leven
EO

Waarom zorgen chatbots bij klantenservices voor zoveel chagrijn? (2 oktober 2025)

  1. Podcastschevron right
  2. Geld of je levenchevron right
  3. Waarom zorgen chatbots bij klantenservices voor zoveel chagrijn? (2 oktober 2025)

do 2 oktober 2025

U heeft het vast weleens meegemaakt: je wilt contact met een bedrijf en je kunt alleen maar praten met een AI-chatbot. Twee grote toezichthouders, de Autoriteit Persoonsgegevens en de Autoriteit Consument en Markt, zien het aantal klachten hierover toenemen. Volgens hen moet je als klant altijd óók een medewerker van de klantenservice te spreken kunnen krijgen.

Presentator Joram Kaat gaat hierover in gesprek met:

 · Danny Mekic, technologie-expert

·Aleid Wolfsen, Autoriteit Persoonsgegevens

📱Iets toevoegen? De redactie tippen? WhatsApp ons!

Het beste van DIT in je mailbox: ✉️ Nieuwsbrief