Sport

Noppert wint op EK darts, Smith stuurt Van Barneveld naar huis: 'Te teleurgesteld'
- Nieuws
- Noppert wint op EK darts, Smith stuurt Van Barneveld naar huis: 'Te teleurgesteld'
Dortmund is de komende dagen het decor van het EK Darts. Maar liefst vijf Nederlands komen in actie op het slottoernooi van de Europese Tour.
Donderdagavond was het eerst de beurt aan Danny Noppert, hij won met duidelijke cijfers van Andrew Gilding. Dat werd 6-0, in het voordeel van de Fries dus.
Ook Raymond van Barneveld kwam in actie. Dat ging een stuk minder goed. Hij nam neemt het op tegen regerend wereldkampioen Michael Smith, maar kon geen indruk maken. Hij verloor met 6-1 en is dus na de eerste ronde al uitgeschakeld op het EK.
Verslaggever Thierry Boon is er bij in Dortmund: "Ik vroeg nog om een interview, maar Van Barneveld was te teleurgesteld en liep stoïcijns door."
Abonneer je op onze wekelijkse nieuwsbrief!
Elke zaterdag het beste van NPO Radio 1 in jouw mailbox.
Advertentie via ster.nl
Advertentie via ster.nl
Gerelateerd

Sport
Alles over het WK 2026 in de VS, Mexico en Canada
De Rode DraadBNNVARA
Curaçao is 'de aangename underdog' op het WK
NOS Langs de LijnNOS
Nederland wint overtuigend van Zweden (5-1): 'Internationaal weer aanzien'
NOS Met het Oog op MorgenNOS
Menno Pot kijkt niet naar het WK: 'Alsof elke hufterstaat het WK toegewezen krijgt als cadeau'