Fragment

De opkomst van financiële influencers: onderzoek en inzichten

  1. Fragmentenchevron right
  2. De opkomst van financiële influencers: onderzoek en inzichten

Financiële influencers, oftewel finfluencers zijn de afgelopen tijd razend populair geworden op social media. Communicatiewetenschapper op het gebied van influencer- en influencermarketing Eva van Reijmersdal heeft onderzoek gedaan naar influencers en welke effecten deze vorm van marketing effect heeft op jongeren en volwassenen. Finfluencers is is een breed begrip binnen de influencermarketing. Het concept van een 'finfluencer' strekt verder dan alleen het promoten van crypto- of beleggingsideeën. Deze influencers delen op sociale media financiële tips op het gebied van sparen en verdienen. Een snelle vorm van inkomen is iets wat vooral wordt gepromoot door de finfluencers, maar ze zorgen ook voor bewustwording van het geld naar jongeren. De gevaren van de finfluencers is, omdat ze niet duidelijk zeggen waarom ze dingen aanprijzen zoals crypto, beleggingen en bepaalde verzekeringen. Eva van Reijmersdal praat uitgebreid over finfluencers bij ‘De Nacht is Zwart’.