Binnenland

Directeur Incentro: reclame stopt binnen paar dagen

foto: Pixabayfoto: Pixabay
  1. Nieuwschevron right
  2. Directeur Incentro: reclame stopt binnen paar dagen

De reclame van het bedrijf Incentro haalt bij luisteraars het bloed onder de nagels vandaan. Directeur Paul Baan bracht vanochtend op NPO Radio 1 goed nieuws: de reclame is zondagavond voor het laatst te horen.

De afgelopen weken regende het via Twitter en de app van NPO Radio 1 klachten over de commercial van het bedrijf. Veel luisteraars storen zich aan het geschreeuw in de reclame en ze vinden het irritant dat niet wordt uitgelegd wat het bedrijf precies doet.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Maar uitleggen wat het bedrijf doet, is niet de bedoeling, zegt directeur Baan in het NOS Radio 1 Journaal. "Het gaat puur om de naamsbekendheid. We hebben een paar termen die wij als bedrijf gebruiken, maar die zijn saai en ingewikkeld dus die wilden we liever niet in de reclame noemen."

De bewuste reclame:

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Slechte publiciteit is ook publiciteit, vindt de directeur. "Het zou leuk zijn als iedereen hem leuk vindt, maar dan wordt hij te vlak en valt hij niet op. De marketeers hadden ook een aantal theorieën gedeeld. Zingen werkt bijvoorbeeld goed, net als reclames die schuren. Het is een manier om aan je naamsbekendheid te werken."

Voor alle klagers is er goed nieuws: het einde is nabij. "Het uitzendschema loopt tot en met dit weekend en dan zijn we klaar. Zondag is de reclame voor het laatst te horen op NPO Radio 1."

De vele negatieve reacties doen denken aan de reclame van Tom de Ridder, die begin dit jaar van de radio verdween.

Ster advertentie
Ster advertentie