appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
Afspeellijst Je afspeellijst is leeg
STER Advertentie

Zoenende mannen gaan volgers van SuitSupply te ver

SuitSupply
donderdag 22 februari 2018 | AVROTROS | Redactie EenVandaag Twitter

SuitSupply is veel Instagramvolgers kwijtgeraakt. De reden? Een foto van twee zoenende mannen in de nieuwe campagne van het bedrijf gaat veel van hun volgers te ver. Na het plaatsen van de foto verloor het bedrijf meteen enkele duizenden volgers. Volgens SuitSupply zelf zijn ze inmiddels al meer dan 10.000 volgers verloren.

De baas van het bedrijf, Fokke de Jong, vertelt dat de campagne net alle anderen gaat over 'de aantrekkingskracht tussen mensen'. Alleen het feit dat die mensen dit keer van hetzelfde geslacht zijn, lijkt voor veel volgers een ander verhaal. Toch is De Jong niet van plan de campagne stop te zetten. Sterker nog; in alle bijna 100 winkels in 22 landen zullen de foto’s te zien zijn. Behalve in de winkels in Rusland en de Verenigde Arabische Emiraten, want dat zou directe sluiting betekenen, aldus De Jong in het NRC.

Marketingstunt

Een goeie marketingstunt? Volgens de Jong niet per se. "Het feit dat er een debat over ontstaat, maakt het relevant. Onze verkoop gaat voorlopig ook niet omhoog, als ik het zo zie aan de reacties." En de reactie liegen er inderdaad niet om. Sommigen zijn ronduit homofoob, anderen zien het als homo-propaganda: "Niet iedereen hoeft gay te zijn" of "dit is walgelijk" en regelmatig een simpel "unfollowing".

De beschuldiging dat ze homo-emancipatie misbruiken om er geld aan te verdienen wijst De Jong resoluut van de hand. "Onzin. Als je iets maatschappelijk aanstipt in reclame, betekent dat nog niet dat je er misbruik van maakt."

Wat is er trending online en op social media? Redacteur Lammert de Bruin (@Lammert) zet het op een rij in TrendingVandaag. Kijk op EenVandaag.nl voor alle items die in TrendingVandaag worden besproken.

Correctie melden

STER Advertentie
Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1