appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume

Stax&Toine

Presentator: Toine van Peperstraten

Hoe de politieke partijen strijden om jouw stem via Facebook

maandag 22 februari 2021

Nu politici niet de straat op kunnen, draait de verkiezingscampagne vooral online. Alleen al het CDA gaf deze maand 60 duizend euro uit aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat ontdekte hoogleraar Media & Samenleving aan de Universiteit van Amsterdam, Rens Vliegenthart. Hij doet samen met de Volkskrant en onderzoeksbureau I&O onderzoek naar hoe de politieke partijen kiezers online benaderen. Weggegooid geld of een effectieve manier om kiezers te werven?

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1