appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
Afbeelding

donderdag 20 juni

Er moet een kerosinetax komen om het vliegverkeer te beperken

X

Om een beter beeld te krijgen van onze stemmers, willen we graag het onderstaande van u weten. Dit is volledig anoniem en niet verplicht.

Ik stem als:

Stem

Terwijl de poolkappen smelten, stijgt het aantal vliegvakanties vanuit Nederland nog steeds. Sterker: het aantal vliegvakanties – 9,8 miljoen in 2018 – begint het aantal autoreizen naar het buitenland – 10,2 miljoen – te benaderen, berekende Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC).

Vandaag begint in Den Haag een conferentie over de toekomst van de luchtvaart, met als een van de belangrijkste onderwerpen: een kerosineheffing.

Staatssecretaris Menno Snel (Financiën, D66) vindt het niet vol te houden dat kerosine de enige fossiele brandstof is zonder accijns. Deze kerosinetax moet bovenop de reeds geplande vliegtax van 7 euro per vlucht komen.

Heeft staatssecretaris Snel gelijk? Moet er een hoe dan ook een belasting komen op de zwaar vervuilende brandstof van vliegtuigen? Of wordt dit vooral een manier voor de overheid om meer geld te verdienen aan reizigers en luchtvaartmaatschappijen, zoals sommigen beweren?

Telefonisch reageren kan tot 10.00 uur! Wil je verder praten over deze stelling? Meld je dan hier aan voor onze community en deel je kennis en ervaringen met ons!

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1