appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-airplay plyr-captions-off plyr-captions-on plyr-download plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-logo-vimeo plyr-logo-youtube plyr-muted plyr-pause plyr-pip plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-settings plyr-volume

maandag 1 april

De 1 aprilgrap is gekaapt door de commercie

X

Om een beter beeld te krijgen van onze stemmers, willen we graag het onderstaande van u weten. Dit is volledig anoniem en niet verplicht.

Ik stem als:

Stem

Het is vandaag 1 april, de dag dat je gefopt mag worden. Dus let op met al het nepnieuws dat je om de oren zal vliegen.

Maar is dit nog wel zo’n leuke dag? Want alle grote bedrijven hebben al maanden hun grappen en grollen klaar staan om juist op deze dag viraal te gaan. De marketingafdelingen draaien op volle toeren. Deze dag is een verplicht nummer voor de contentmarketeer, of in normaal Nederlands, de reclamemaker. De dag 1 april is niet meer de dag van de grappen, maar is een commerciële kikker geworden.

Grote bedrijven claimen deze dag met enorme campagnes om je in de maling te nemen en zo de aandacht op hun merknaam te vestigen. Leuke en lollige grappen? Ze zijn vooral flauw en voorspelbaar. Noem de filmpjes van lingeriemerk Hunkemöller die vorig jaar een bikinilijn voor honden lanceerde, de dogkini. Of om bij de huisdieren te blijven; meubelstunter Leenbakker die vanochtend bijpassende meubelen voor je hond of kat lanceert. Of een grote fastfoodketen die een hamburger voor linkshandigen aanbiedt. Zucht…..

Telefonisch reageren kan tot 10.00 uur! Wil je verder praten over deze stelling? Meld je dan hier aan voor onze community en deel je kennis en ervaringen met ons!

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1