appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
Nu: NOS Met het Oog Op Morgen

Reporter Radio

De boemel naar Berlijn wordt maar niet sneller

zondag 26 januari 2020, 19:00 uur

De internationale treinverbinding tussen Amsterdam en Berlijn doet er bijna 6,5 uur over. Daardoor is het geen aantrekkelijk alternatief voor het vliegtuig. Betrokken partijen zijn het erover eens dat de trein sneller zou moeten rijden, maar waarom lukt dat al jaren niet?

Lokale stations blijken grote invloed te hebben op de internationale trein. De trein stopt zo vaak dat een snelle verbinding haast onmogelijk is. De lobby van de stations is sterk, onderzoek naar verbetering van de lijn wordt zelfs beïnvloed. In een uitgebreide reportage komt de lobby van Duitse stations aan het licht.

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1