Podcast

Podcast De Dag: het Spotify-effect op muziek en podcasts 

foto: AFPfoto: AFP
  1. Nieuwschevron right
  2. Podcast De Dag: het Spotify-effect op muziek en podcasts 

Spotify bestaat vijftien jaar. Na muziek wordt nu vol ingezet op podcasts. En met succes. Hoe lukt het het Zweedse bedrijf om steeds weer de concurrentie van de grote techbedrijven voor te blijven?

#825 - Het Spotify-effect op muziek en podcasts  - De Dag

Spotify bestaat vijftien jaar. Het Zweedse bedrijf, dat eerst de muziekwereld naar z'n hand zette en nu de podcastmarkt naar zich toe probeert te trekken, werd op 23 april 2006 opgericht.

Media-expert en podcastmaker Elger van der Wel vertelt in podcast De Dag hoe Spotify hét audioplatform van de wereld aan het worden is, en welke invloed het bedrijf heeft op zowel het gedrag van luisteraars als de manier waarop makers muziek en podcasts produceren.

Het was voor Spotify in vijftien jaar best even richting zoeken, vertelt Elger, en het bedrijf heeft ook grote tegenslagen gekend. Maar de koers is nu bepaald, want audio is 'hot' en de overtuiging is ook dat er goed geld mee te verdienen valt. De vraag is alleen nog even hoe.

Reageren? Mail dedag@radio1.nl.

Download de NPO Radio 1-app

Met onze app mis je niks. Of het nou gaat om nieuws uit binnen- en buitenland, sport, tech of cultuur; met de NPO Radio 1-app ben je altijd op de hoogte. Download 'm hier voor iOS en hier voor Android.

Ster advertentie
Ster advertentie