appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-airplay plyr-captions-off plyr-captions-on plyr-download plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-logo-vimeo plyr-logo-youtube plyr-muted plyr-pause plyr-pip plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-settings plyr-volume
STER Advertentie

Wat is het toch met bedrijven die online de clown willen uithangen?

ANP
donderdag 7 februari 2019 | BNNVARA | Redactie De Nieuws BV Twitter

Online opvallen wordt steeds belangrijker voor bedrijven. Albert Heijn, Coolblue en Bol.com zijn allemaal bedrijven die online de clown proberen uit te hangen. In De Nieuws BV vraagt Cesar Majorana zich af waarom bedrijven dat doen. 

Druktemaker Cesar Majorana - Lollige webcare medewerkers

Misselijk wordt Cesar Majorana er van. "Je stelt een vraag aan de webcare van een webshop en wat je terug krijgt is een semi ludieke poging viral te gaan. Gevoed door een digitale markt waarin spektakel belangrijk is dan kwaliteit - is elke vorm van interactie met bedrijven verandert in een gezelschapsspel", zegt Cesar.

Soms zijn de grapjes van het webcare team ronduit beledigend. Cesar: "Zoals wanneer Bol.com een plaatje van een Indiaas kookboek deelt en een afbeelding van een doosje diarreeremmers ernaast zet. Als we niet oppassen is het hele internet ingevuld met de humor van bejaarde marketeers met kleine tandjes."

Druktemaker Cesar Majorana - Lollige webcare medewerkers

Meer van De Nieuws BV?

Volg ons op InstagramFacebook en Twitter.

Correctie melden

STER Advertentie
Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1