appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
Nu: NOS Radio 1 Journaal

Nieuwsweekend

Presentator: Peter de Bie, Mieke van der Weij

Nike maakt statement tegen racisme: 'Don't Do It'

zaterdag 6 juni 2020


       
       
       

        Tekst

       
       
           
   
   
   

   
   
   

    Ongedaan makenOpnieuwVetCursiefOnderstreeptOngeordende lijstGeordende lijstLink invoegenHet is een dilemma voor een miljoenenbedrijf: spreek je je in het openbaar uit over een delicate kwestie als de dood van George Floyd? Of hoop je dat de storm overwaait? Sportfabrikant Nike liet zich als eerste grote speler uit over racisme en ongelijkheid in Amerika. Daarna namen ook bedrijven als  Facebook, Google, Intel en Netflix stelling. Hoe bijzonder is het dat zij zich uitspreken? En heeft het effect? We vragen het Marcel Beerthuizen, directeur van adviesbureau Bigplans. Words: 78
   

       
       

       

       
       
       
Het is een dilemma voor een miljoenenbedrijf: spreek je je in het openbaar uit over een delicate kwestie als de dood van George Floyd? Of hoop je dat de storm overwaait? Sportfabrikant Nike liet zich als eerste grote speler uit over racisme en ongelijkheid in Amerika. Daarna namen ook bedrijven als  Facebook, Google, Intel en Netflix stelling. Hoe bijzonder is het dat zij zich uitspreken? En heeft het effect? We vragen het Marcel Beerthuizen, directeur van adviesbureau Bigplans. 

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1