appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharestar-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume
Afspeellijst Je afspeellijst is leeg

Langs de Lijn En Omstreken

'Je staat niet voor je zaak als je God uit de campagne houdt'

vrijdag 11 november 2016, 20:55 uur

Om het imago van de kerk bij te stellen gaat de Protestantse Kerk in Nederland werven met posters waarin God niet wordt genoemd. Wierd Duk vindt het een slecht idee: 'Volgens mij heb je in het geloof een belangrijk iemand: God. Als je die niet in je campagne zet, sta je dus niet voor je zaak. En wat weten marketingbureaus nou van God, dat ze hem uit de campagne houden?'

Victor Vlam ziet God niet als een doel, maar een middel. Daarom is het niet perse nodig om Hem in de campagne te zetten. 'Mensen willen een plek hebben waar ze zich thuis voelen. Dat moet je promoten. Met een lekkere Amerikaanse show. God is niet het doel opzich.'

Volgens Kirsten Verdel is religie gewoon een product. 'En dat kun je op verschillende manieren verkopen.'

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1