appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-airplay plyr-captions-off plyr-captions-on plyr-download plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-logo-vimeo plyr-logo-youtube plyr-muted plyr-pause plyr-pip plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-settings plyr-volume

dr Kelder en Co

Jonge doctor

zaterdag 15 december 2018, 13:01 uur

Advertenties voor geneesmiddelen moeten vandaag de dagaan strenge eisen voldoen, maar dit is niet altijd het geval geweest. Jonge doctor Wouter Klein van de Universiteit Utrecht ging in zijn onderzoek terug naar de 18de eeuw, om te kijken hoe, door middel van krantenadvertenties, onbekende – vaak exotische – geneesmiddelen aan de man gebracht werden.


Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1