appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume

Dit is de Nacht

Kindermarketing, en: carnaval!

dinsdag 17 februari 2015, 02:05 uur

Wat zijn de risico's van kindermarketing? En draait carnaval alleen maar om drank?

Volgens Liesbeth Hop, gezins- en opvoedingscoach en specialist Jeugd en Media, valt het gevaar van kindermarketing wel mee. Het is vooral belangrijk om kinderen weerbaar te maken, stelt ze. Dat kun je ze echter niet leren als er geen reclames voor hen zijn.

Mink de Vries, godsdienstdocent en coördinator van de Postmoderne Devotiebeweging in Zwolle en Deventer, is misschien geen carnavalsvierder, maar hij weet wel veel over de achtergrond van het van oorsprong katholieke feest. Hoewel hij niet is opgegroeid met carnaval, krijgt hij er steeds meer waardering voor.

Live muziek is van Tessa Belifante.

In Dit is de Wereld spreken we met Jan van Beest, die vanuit Oekraïne verslag doet van het staakt-het-vuren dat het afgelopen weekend is afgekondigd.

Lizzy Koster woont in Griekenland en vertelt over de economische crisis. 

Met Bert van den Braak kijken we terug naar de grondwetsherziening van 1983.

En Arno Bornebroek vertelt over de expositie van oorlogskunst in het Arnhemse Museum die vandaag wordt geopend.

Presentatie: Maarten Hagg


Wereldcorrespondenten, Dit Was de Dag en Dit Wordt de Dag


Mink de Vries over carnaval en de (post)moderne devotie


Mink de Vries over carnaval


Liesbeth Hop over kindermarketing


Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1