appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume

Dit is de Dag

Slimme nepcampagne van de Britse Conservatieven of niet?

vrijdag 22 november 2019, 18:30 uur

Deze week zette de partij van Boris Johnson een nepwebsite online over het partijprogramma van tegenstander Labour. Ook veranderden ze de naam van hun twitteraccount. Tijdens het eerste grote tv-debat twitterde de partij onder de naam ‘FactcheckUK’ en volgens Twitter heeft de partij mensen misleid door zich daarmee voor te doen als een onafhankelijk factchecker. 

Is dit nu een slimme manier om campagne te voeren of is het zeer onwenselijk? In Dit is de Dag gaan historicus en Engelandkenner Felix Klos en reputatiedeskundige Ralph van Disseldorp erover in gesprek met elkaar. 

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1