appjecalendarcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclosedownloaddragfacebookfast-backwardfast-forwardgoogle-plusiconinstagramlinkedinlistlisten-livelogo-nporadio1logo-tour-de-france mailmicrophonepauseperson-man-2person-woman-4phonepinterestplayplaylistplyr-nextplyr-prevquestionquotesearchsharesorter--up-and-down star--open-and-filled star-openstarthumbdownthumbuptwitterwatch-livewhatsappyoutubeplyr-captions-off plyr-captions-on plyr-enter-fullscreen plyr-exit-fullscreen plyr-fast-forward plyr-muted plyr-pause plyr-play plyr-restart plyr-rewind plyr-volume

Dit is de Dag

Britse reclames verboden om genderstereotypen

donderdag 15 augustus 2019, 18:31 uur

De Britse Reclame Code Commissie heeft voor het eerst besloten om reclames te weren vanwege genderstereotypen. Sinds juli geldt daar een verbod op 'schadelijke' stereotypen in alle uitingen van reclame. 


Gaat zo'n besluit niet te ver? Een gesprek met reclamedeskundige Joeri Jansen, creatief strateeg Nadine Ridder en journalist Roderick Veelo. 

Vorige pagina Back to top
NPO Radio 1